محصولات فروشگاه

برترین بازی‌هایی که تا پایان سال 2023 منتشر خواهند شد

آسیب‌های ادامه‌دار ویروس کرونا به صنعت بازی‌های ویدیویی، با تاخیر تاریخ انتشار چندین بازی بزرگ دیگر در سال 2022 حس شد. این تاخیرها باعث شدند تا سال 2023 تبدیل به سالی بسیار شلوغ و پر از عناوین پرخرج و بزرگ شود. البته هم‌چنان نمی‌توانیم احتمال تاخیر دوباره بازی‌ها را نادیده بگیریم، اما برنامه‌ریزی‌های ناشران برای ماه‌های باقی‌مانده از سال 2023 سرشار از عناوین بزرگ و جدید است. در ادامه این مطلب به مهم‌ترین بازی‌هایی که قرار است در این سال منتشر شوند اشاره می‌کنیم.


لازم به ذکر است که این لیست تنها شامل بازی‌هایی می‌شود که تاریخ انتشار قطعی برای سال 2023 دارند. همچنین، در این لیست قرار نیست تمام بازی‌های تایید شده برای سال 2023 را پوشش دهد و ممکن است تعدادی از عناوینی که قرار است امسال منتشر شوند در این لیست حضور نداشته باشند.

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

طرفداران سری بازی The Legend of Zelda سال‌هاست که منتظر انتشار دنباله بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild هستند و حالا به‌نظر می‌رسد که بالاخره درحال نزدیک شدن به عرضه این بازی هستیم. بازی Tears of the Kingdom قرار است بازیکنان را بار دیگر به جهان جادویی هایرول دعوت کند که علاوه بر سطح زمین، یک نقشه کاملا قابل کاوش در آسمان هم خواهد داشت. علاوه بر این، مکانیک‌ و ویژگی‌های جدیدی به گیم‌پلی این بازی اضافه خواهند شد تا فرمول فوق العاده گیم‌پلی بازی Breath of the Wild را بهبود دهد. یکی از بزرگترین بازی‌های سال 2023 قرار است در تاریخ 12 می (22 اردیبهشت) برای نینتندو سوییچ عرضه شود.

بازی Starfield

نقش آفرینی جدید استودیو Bethesda مطابق معمول سر و صدای زیادی به‌پا کرده و با مشخص شدن تاریخ انتشار نهایی، بالاخره قرار است در تاریخ شش سپتامبر (15 شهریور) برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود. باتوجه به تصاویر و تریلرها، به‌نظر می‌رسد که بازی Starfield پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌های این استودیو را دارد. چندین فرقه فضایی، بازنگری مکانیک‌های نقش آفرینی و تاثیر انتخاب‌های بازیکن، چندین منظومه و بیش از هزار سیاره قابل کاوش تنها بخشی از دلایلی هستند که می‌توان بازی Starfield را به‌خاطرشان درمیان بزرگترین عناوین مورد انتظار در سال 2023 قرار دارد. اطلاعات بیشتر درباره این بازی در رویداد Starfield Direct که در تاریخ 11 ژوئن (21 خرداد) برگزار می‌شود منتشر خواهد شد.

بازی Marvel’s Spider-Man 2

استودیو Insomniac با بازی Marvel’s Spider-Man و بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ثابت کرد که تبحر خاصی در ساخت بازی‌های ابرقهرمانی بر اساس این شخصیت دارد و به‌همین دلیل، باوجود این‌که هنوز هیچ چیز خاصی از بازی Marvel’s Spider-Man 2 نمایش داده نشده، انتظارات از این بازی بسیار بالاست. درحال حاضر می‌دانیم که پیتر و مایلز به‌عنوان شخصیت‌های قابل کنترل در این بازی حضور دارند و از طرف دیگر، دشمنان بزرگ مرد عنکبوتی مانند ونوم و کریون شکارچی (Kraven the Hunter) هم در مقابل آن‌ها خواهند بود. 

بازی Final Fantasy 16

شانزدهمین قسمت از این مجموعه با فضای تاریک و جدی‌تر از گذشته توجه تعداد زیادی از گیمرها را به‌ خود جلب کرده است. برخلاف بازی Final Fantasy 15 که روی گروه چهارنفره قهرمانان تمرکز می‌کرد و در یک محیط جهان باز جریان داشت، بازی Final Fantasy 16 تنها روی روایت داستان کلایو (Clive) در محیط‌های بسته اما بزرگ تمرکز خواهد کرد. در ماه‌های اخیر تصاویر و جزئیات زیادی از این بازی منتشر شده که نشان می‌دهد این بازی دیگر با تاخیر مواجه نخواهد شد و برای عرضه در روز 22 ژوئن (یک تیر) آماده است.

بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon

با عرضه عناوینی مانند بازی Dark Souls، بازی Bloodborne، بازی Sekiro: Shadows Die Twice و بازی Elden Ring، استودیو FromSoftware خودش را به‌عنوان یکی از برترین بازی‌سازان این صنعت ثابت کرده است. این استودیو پس از یک دهه دوری از سری بازی Armored Core، قسمت ششم را با فضایی متفاوت از گذشته خواهد ساخت. بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon قرار است درجه سختی بالا، فضای آخرالزمانی و تاریکی همیشگی بازی‌های این استودیو را ارائه کند و یک تجربه کاملا جدید برای طرفداران قدیمی مجموعه خواهد بود. این بازی قرار است در فصل پاییز سال جاری برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

بازی Hollow Knight Silksong

بعد از سال‌ها گمانه‌زنی درباره بازی Hollow Knight Silksong، به‌نظر می‌رسد که بالاخره در سال 2023 شاهد انتشار این بازی در آینده نزدیک خواهیم بود. اگر این بازی بتواند به هر شکلی گیم‌پلی و حال و هوای جادویی بازی Hollow Knight را تکرار کند، بدون شک در میان بهترین بازی‌های سال 2023 قرار خواهد گرفت. این بازی احتمالا پیش از ماه جولای برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.

بازی Stalker 2: Heart of Chernobyl

باوجود شرایط اسفناک استودیو GSC Game World به‌خاطر جنگ اوکراین، این استودیو همچنان درحال پیش‌برد توسعه بازی Stalker 2 است. این بازی با وعده ارائه یک تجربه هیجان انگیز و شدیدا چشم‌ نواز معرفی شده و اگر بتواند حس و حال مشابه قسمت اول را در بازیکنان ایجاد کند، قطعا ارزش صبر بیشتر را خواهد داشت. درحال حاضر ماه دسامبر سال 2023 به‌عنوان تاریخ انتشار این بازی ثبت شده، اما باتوجه به وضعیت کشور اوکراین و استودیو سازنده، ممکن است شاهد تاخیر دوباره این بازی باشیم.

بازی Star Wars Jedi: Survivor

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order یکی از بهترین بازی‌های Star Wars در سال‌های اخیر بود و به‌همین دلیل، شور و اشتیاق طرفداران برای قسمت دوم آن کاملا قابل درک است. بازی Star Wars Jedi: Survivor وعده بهبودهای هیجان انگیزی در گیم‌پلی و داستان قسمت اول را می‌دهد. این بازی قرار است در تاریخ 28 آپریل (هشت اردیبهشت) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

بازی Dead Island 2

توسعه بازی Dead Island 2 در سال 2012 توسط استودیو Yager Development آغاز شد و پس از گذراندن مشکلات پرشمار در این سال‌ها و تغییر استودیو سازنده، درنهایت توسط استودیو Dambuster Studios به تکمیل شدن نزدیک می‌شود. تریلرهای این بازی امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند، اما باید ببینیم که استودیو Dambuster چگونه این بازی را از جهنم توسعه بیرون کشیده و آماده انتشار در روز 21 آپریل (یک اردیبهشت) کرده است.

بازی Avatar: Frontiers of Pandora

این بازی هم یکی از عناوینی است که سال‌ها از معرفی‌اش می‌گذرد. استودیو Massive در سال 2017 اعلام کرد که درحال ساخت یک اقتباس ویدیوگیمی از فیلم Avatar جیمز کامرون است، اما با گذشت شش سال از معرفی اولیه، هنوز اطلاعات و تصویری از گیم‌پلی آن منتشر نشده است. گزارشات مختلف حاکی از آن هستند که روند توسعه بازی Avatar: Frontiers of Pandora با مشکل مواجه شده و احتمالا باید منتظر تاخیر دوباره این بازی باشیم. درحال حاضر، سال مالی 2023 به‌عنوان تاریخ عرضه این بازی مشخص شده که سه ماه اول سال 2024 را هم شامل می‌شود. اگر در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر شود، احتمال عرضه آن در سال 2023 هم افزایش پیدا می‌کند.

بازی Forza Motorsport

در سال‌های اخیر سری بازی Forza Motorsport به حاشیه رانده شده و سری بازی Forza Horizon به‌ نماد این مجموعه تبدیل شده است. استودیو Turn 10 قصد دارد با بازی Forza Motorsport این سری را ریبوت کند و جان تازه‌ای به شبیه‌ساز رانندگی مایکروسافت بدهد. این بازی قرار است در تاریخی نامشخص در سال 2023 برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

بازی Redfall 

بازی‌های استودیو Arkane همواره در نوع خودشان بهترین بودند و با دنیا و گیم‌پلی باورپذیر و اعتیادآورشان بازیکنان را برای مدت طولانی مشغول نگه می‌داشتند. بازی Redfall بزرگترین قدم رو به جلو این استودیو محسوب می‌شود و اگر آن‌ها بتوانند حس و حال فوق العاده گیم‌پلی عناوین قبلی خود را در این بازی هم پیاده کنند، این بازی به یکی از برترین عناوین سال 2023 تبدیل خواهد شد. این بازی اولین عنوان جهان باز استودیو Arkane محسوب می‌شود که با استفاده از مکانیک‌های آشنای بازی‌های این استودیو و تمرکز روی همکاری چندنفره Co-op تجربه تازه‌ای برای طرفداران خواهد داشت. باید دید که آیا بازی Redfall می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر. این بازی در تاریخ دو می (12 اردیبهشت) برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.

بازی Assassin’s Creed Mirage

پس از سال‌ها درجا زدن و تلاش برای تبدیل شدن به یک مجموعه نقش آفرینی جهان باز باکیفیت، سری بازی Assassin’s Creed با Mirage دوباره به ریشه‌های خود بازخواهد گشت. وقایع بازی Assassin’s Creed Mirage تنها در یک شهر جریان خواهد داشت و نقشه آن کوچکتر از عناوین چندسال اخیر این مجموعه خواهد بود. این بازی دوباره روی پارکور و مخفی‌کاری تمرکز خواهد کرد و این دقیقا همان چیزی است که طرفداران سال‌هاست از بازی‌های این مجموعه می‌خواهند. این بازی در سال 2023 برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.

بازی Alan Wake 2

پس از سال‌ها تلاش برای ساخت بازی Alan Wake 2، استودیو Remedy بالاخره به کمک Epic Games درحال توسعه این بازی است. استودیو Remedy قسمت دوم را از ابتدا به‌عنوان یک تجربه وحشت بقا توسعه داده که باتوجه به سابقه استودیو، یک ایده بسیار هیجان انگیز و جذاب به‌نظر می‌رسد. اطلاعات زیادی از بازی Alan Wake 2 در دسترس نیست و تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که این بازی طبق گفته سازندگان در سال 2023 منتشر شود.

بازی Diablo 4

بعد از سال‌ها انتظار، بازی Diablo 4 بالاخره به انتشار نزدیک می‌شود. بلیزارد وعده‌های بزرگی مانند ساختار جهان باز و محتوای جدید و عظیم داده و به‌نظر می‌رسد که این بازی درحال تبدیل شدن به همان دنباله‌ای است که طرفداران مجموعه سال‌ها منتظرش بودند. البته در سال‌های اخیر اعتبار بلیزارد با تغییر سیاست در قبال بازی‌ها و البته عرضه عناوینی مانند بازی Warcraft 3: Reforged خدشه دار شده و همین موضوع باعث افزایش حدس و گمان‌ها درباره بازی Diablo 4 شده است. این بازی قرار است در تاریخ شش ژوئن (16 خرداد) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

پس از گذشت هشت سال از عرضه بازی Batman: Arkham Knight، استودیو Rocksteady بالاخره با یک عنوان ابرقهرمانی دیگر باز خواهد گشت. برخلاف انتظارات، بازی Suicide Squad: Kill the Justice League یک عنوان سرویس محور و چندنفره است که کاملا با چیزهایی که از سری بازی Batman Arkham این استودیو به‌خاطر داریم در تضاد است. باوجود این‌که بسیاری از طرفداران این مجموعه بدون هیچ سوالی به استودیو Rocksteady اعتماد می‌کنند، تصمیمات این استودیو در رابطه با بازی Suicide Squad انتقادات زیادی را روانه استودیو کرده و حتی این احتمال وجود دارد که چندماه پیش از عرضه، دوباره شاهد تاخیر این بازی باشیم. در حال حاضر، قرار است بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در تاریخ 26 می (پنج خرداد) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

بازی Street Fighter 6

مشخص است که کمپانی کپکام تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا بازی Street Fighter 6 مانند قسمت قبلی با وضعیتی ناامیدکننده منتشر نشود. لیست بلندبالای شخصیت‌ها، کمپین جاه‌طلبانه، ویژگی‌های آنلاین و البته مکانیک‌های جدید گیم‌پلی، بازی Street Fighter 6 را در وضعیت بسیار خوبی قرار داده که امید طرفداران به موفقیت آن را شدیدا افزایش داده است. این بازی قرار است در تاریخ دو ژوئن (12 خرداد) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

به‌نظر شما کدام یک از این بازی‌ها می‌توانند مطابق انتظارات عمل کنند؟

مهدی وفایی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =