محصولات فروشگاه

چگونه مشکل دریفت کنترلر دوال سنس را برطرف کنیم؟

دریفت پیدا کردن آنالوگ کنترلر، سال‌هاست که یکی از ترس‌های بزرگ گیمرها محسوب می‌شود. تماشای حرکت دوربین یا شخصیت‌های بازی بدون دخالت بازیکن یا انحراف ماشین از مسیر صاف، برای هیچ‌کس خوش‌آیند نیست. کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 هم یکی از کنترلر‌هایی است که نسبتا سریع دچار دریفت آنالوگ می‌شود. خوشبختانه، راه‌هایی برای برطرف کردن این مشکل و تعمیر دریفت آنالوگ وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چگونه دریفت آنالوگ کنترلر دوال سنس را تعمیر کنیم


برای تعمیر دریفت آنالوگ کنترلر دوال سنس باید یکی از کارهای زیر یا همه آن‌ها را تا زمان برطرف شدن مشکل انجام دهید:


–    مطمئن شوید که کنترلر دوال سنس آخرین به‌روز رسانی نرم افزاری را دریافت کرده باشد.
هنگام وصل کردن کنترلر دوال‌سنس به‌ هر دستگاهی از در دسترس بودن آپدیت جدید برای آن مطلع خواهید شد. مطمئن شوید که این کنترلر آخرین نسخه آپدیت را دریافت کرده باشد.


–    آنالوگ‌های کنترلر را تمیز کنید.
تمیز کردن آنالوگ‌های کنترلر می‌تواند احتمال چسبیدن آن‌ها به‌خاطر کثیف بودن را از بین ببرد. اگر دلیل دریفت آن‌ها گیر کردن به‌خاطر جِرم باشد، مشکل دریفت پس از تمیز کردن آنالوگ برطرف خواهد شد.


–    آنالوگ‌ها را دوباره جا بی‌اندازید.
می‌توانید با کشیدن آرام و اندک آنالوگ‌ها به سمت بالا، آن‌ها را از جای خود جدا کنید. اندکی آنالوگ‌ها را تکان دهید و با فشار دادن‌شان، دوباره آن‌ها را سر جای اصلی‌شان بازگردانید.


–    حساسیت آنالوگ‌ها در بازی‌ها را تغییر دهید.
با کاهش میزان حساسیت آنالوگ‌ها (Deadzone) در بازی‌ها، می‌توان حرکات ضعیف آن‌ها به‌خاطر دریفت را خنثی کرد.


–    کنترلر دوال سنس را ریست کرده و آن را دوباره به پلی استیشن 5 متصل کنید.
برای ری‌استارت کردن کنترلر دوال‌ سنس باید با استفاده از یک سوزن دکمه ریست کنترلر که زیر آن تعبیه شده را فشار دهید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

اگر هیچ‌‌کدام از کارهای بالا مشکل دریفت کنترلر دوال سنس را برطرف نکرد، برای رفع این مشکل از افراد متخصص مشاوره بگیرید و هرگز بدون اطلاع از نحوه تعمیر این کنترلر، اقدام به باز کردن و تعمیر آن نکنید.

مهدی وفایی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفده =