محصولات فروشگاه

رفع خطای اجرا نشدن بازی های ایکس باکس 360 روی ایکس باکس سری ایکس

دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس که سال گذشته عرضه شدند، دارای قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های قبلی هستند و می‌توانند تمام بازی‌های ایکس باکس وان و برخی از عناوین ایکس باکس و ایکس باکس 360 را اجرا کنند. این ویژگی یکی از نقاط قوت دو کنسول نسل نهمی قدرتمند ایکس باکس به شمار می‌آید و به کاربران اجازه می‌دهد تا علاوه بر اجرای بازی‌های قدیمی خود، از عناوین متعدد قدیمی موجود در گیم پس بهره ببرند اما از زمان عرضه این دو کنسول، تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که نمی‌توانند بازی‌های ایکس باکس 360 را روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بازی کنند و تعداد این گزارش‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

اما مشکل دقیقا چیست؟ در این موقعیت، در واقع بازی‌ها اجرا می‌شوند اما برای آن که بتوانید بازی‌های ایکس باکس 360 را بازی کنید و پیشرفت خود در بازی را ذخیره کنید، شبیه‌ساز ایکس باکس 360 روی کنسول ایکس باکس سری ایکس یا اس شما، باید ابتدا به شبکه ایکس باکس لایو متصل شود که برای تعداد زیادی از این کاربران این اتفاق رخ نمی‌دهد. در این حالت، کاربر نمی‌تواند بازی را ذخیره کند و از پروفایل ایکس باکس خود استفاده کند. این مشکل یک باگ گسترده در سیستم عامل ایکس باکس سری ایکس و اس است که هنوز مایکروسافت آن را برطرف نکرده است. در این حالت، چه باید کرد؟

برای رفع این مشکل چند راه حل وجود دارد که آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

راه حل اول:
این خطا شاید با پاک کردن فایل‌های ذخیره ایکس باکس 360 رفع شود. برای این کار وارد تنظیمات کنسول شوید.

رفع خطای اجرا نشدن بازی های ایکس باکس 360 روی ایکس باکس سری ایکس

وارد تب System شوید و گزینه Storage Devices را انتخاب کنید.

در اینجا گزینه Clear Local Xbox 360 Storage را انتخاب کنید. با این کار، فایل‌های داخلی مربوط به شبیه‌ساز ایکس باکس 360 از جمله فایل سیو بازی‌ها و پروفایل‌ها پاک می‌شوند. نگران از دست دادن اطلاعات خود نباشید، زیرا ایکس باکس از تمام اطلاعات شما فایل پشتیبان تهیه می‌کند. سپس کنسول شما ریستارت خواهد شد.

اکنون بازی ایکس باکس 360 خود را اجرا کنید.

راه حل دوم:
اگر راه حل اول مورد ثمر واقع نشد، می‌توانید این راه حل را امتحان کنید. با توجه به محدودیت‌های شبکه ایکس باکس در ایران، این ایراد ممکن است مربوط به سرویس دهنده خدمات اینترنت شما باشد.

اگر از اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنید، ابتدا با یک کابل اترنت، کنسول خود را مستقیما به مودم روتر وصل کنید و بازی را اجرا کنید.

اگر این راه حل نیز جواب نداد، کنسول خود را به یک اینترنت دیگر مانند هات اسپات گوشی هوشمند خود وصل کنید و دوباره امتحان کنید.

لازم به ذکر است که برای راه‌اندازی شبیه‌ساز ایکس باکس 360 فقط کافی است یک بار اطلاعات پروفایل خود را دانلود کنید سپس می‌توانید از اینترنت مورد نظر خود استفاده کنید.

رفع خطای اجرا نشدن بازی های ایکس باکس 360 روی ایکس باکس سری ایکس

راه حل سوم:
اگر راه حل دوم نیز جواب نداد، ممکن است مشکل از تایپ NAT شما باشد. اگر تایپ NAT شما روی Strict باشد، این احتمال وجود دارد که مانع اتصال شبیه ساز ایکس باکس 360 به شبکه ایکس باکس لایو شود.

در قدم اول از تنظیمات کنسول، وارد تب General شوید و گزینه Network Settings را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید در سمت راست تصویر، تایپ NAT را مشاهده کنید. اگر تایپ NAT شما گزینه Strict را نشان می‌دهد، اقدامات بعدی را امتحان کنید.

در همان صفحه Network Settings وارد گزینه Advanced Settings شوید.

گزینه Alternate Port Selection را انتخاب کنید.

گزینه Manual را انتخاب کنید.

اکنون باید از بین پورت‌هایی این صفحه، یکی را انتخاب کنید. همه پورت‌ها را امتحان کنید تا تایپ NAT شما به Moderate یا Open تغییر کند.

اگر هیچ کدام از این پورت‌ها باعث تغییر NAT نشدند، باید پورت‌های مربوط به ایکس باکس را از تنظیمات روتر خود باز کنید.

ایکس باکس از پورت‌های ذیل استفاده می‌کند:
– TCP & UDP: 3074
– UDP: 88, 500, 3074, 3544, 4500

در تنظیمات روتر خود باید در قسمت Port Forwarding، این پورت‌ها را باز کنید. توجه کنید که قبل از این کار باید یک ip استاتیک به کنسول ایکس باکس خود اختصاص دهید. تنظیمات روتر با توجه به مدل‌های مختلف، متفاوت هستند. حتما برای انجام این کار، از شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود مشاوره بگیرید. این احتمال وجود دارد که روتر شما اصلا چنین قابلیتی نداشته باشد.

اگر موفق به باز کردن پورت‌های ایکس باکس خود و تغییر تایپ NAT شدید و باز هم نتوانستید در شبیه‌ساز ایکس باکس 360 به شبکه ایکس باکس لایو شوید، تنها سه راه پیش روی شما باقی می‌ماند.

راه اول این است که تا عرضه آپدیت‌های بعدی کنسول خود صبر کنید. مایکروسافت از این باگ آگاه است و با آپدیت‌های آینده باید شاهد رفع این مشکل باشیم.

راه دوم این است که از یک سرور اختصاصی استفاده کنید. شما می‌توانید یک شبکه اختصاصی مجازی تهیه کنید و با استفاده از آن، ایکس باکس خود را به اینترنت وصل کنید.

راه سوم این است که کنسول خود را عوض کنید. مایکروسافت به مشتریانی که مایل به صبر کردن نیستند پیشنهاد داده است که می‌توانند کنسول خود را عوض کنند زیرا این باگ فقط در بعضی از کنسول‌ها مشاهده می‌شود. از آن‌جایی که چنین کاری در ایران امکان پذیر نیست، پس شدیدا توصیه می‌کنیم که هنگام خرید ایکس باکس سری ایکس یا اس برای کنسول خود گارانتی تهیه کنید. باز هم شایان ذکر است که این ایراد به هیچ وجه دائمی نیست و می‌توانید تا عرضه آپدیت‌های بعدی صبر کنید.

مهدی وفایی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 16 =