محصولات فروشگاه

۵۰۰ هزار حساب کاربری متقلب در کال آو دیوتی وارزون بسته شده‌اند

پس از بن کرد کردن ۳۰ هزار حساب کاربری مخرب، این هفته استودیو «ریون سافتور» (Raven Software) اعلام کرده است که از زمان عرضه تا به امروز حدود ۵۰۰ هزار حساب کاربری متقلب در بازی «کال آو دیوتی وارزون» بسته شده است.

با توجه به آمارهای منتشر شده، می‌توانیم بگوییم که این رقم چه درصدی از تعداد کل بازیکنان را شامل می‌شود. اکتیویژن به‌تازگی اعلام کرده که تعداد بازیکنان بازی کال‌ آو دیوتی وارزون از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. در واقع، این نیم میلیون نفری که در بازی تقلب کرده‌اند، کمتر از یک درصد و فقط چیزی حدود نیم درصد از کل بازیکنان این بازی را شامل می‌شود و این درصد بالایی نیست. با این حال، برای افرادی که در بازی تقلب (چیت) می‌کنند، قضیه می‌تواند فرق داشته باشد. کافی است در میان بازیکنان یک دور از بازی فقط یک متقلب وجود داشته باشد تا کل آن مسابقه را برای دیگر بازیکنان نابود کند. به همین خاطر است که چنین درصد کمی هم می‌تواند برای یک بازی آنلاین تأثیر منفی و مخربی داشته باشد.

نکته‌ی جالب اینجاست که پس از اینکه این خبر در صفحه‌ی رسمی بازی در توییتر اعلام شد، تعدادی از کاربران اعتراض‌ داشتند و بیان می‌کردند که حساب کاربری آن‌ها ناعادلانه بن شده است. بسیاری ادعا می‌کردند که حساب کاربری آن‌ها هک شده است و افرادی که آن حساب‌ها را هک کرده‌اند، این کار را انجام داده و از اکانت سوءاستفاده کرده‌اند. هرچند سابقه نشان داده که در این مواردی بسیاری از بسته‌ شدن اکانت‌ها درست بوده است اما با توجه به زیاد بودن تعداد بن‌ها، این احتمال وجود دارد که میان ۵۰۰ هزار حساب کاربری که دسترسی آن‌ها قطع شده، تعدادی هم به اشتباه حسابشان بسته شده باشد و واقعاً دارنده‌ی آن‌ اکانت‌ها تقلبی انجام نداده باشد.

کال آو دیوتی وارزون قرار است برای مدت زیادی در اکوسیستم بازی کال او دیوتی نقش مهمی را برای اکتیویژن ایفا کند. ما در این سال‌ها پشتیبانی خوب اکتیویژن را از این بازی مشاهده کرده‌ایم و حتی آن‌ها با عرضه‌ی نقشه‌های جدید و متناسب با دیگر قسمت‌های جدید مجموعه کال آو دیوتی سعی کرده‌اند وارزون را در کنار قسمت‌های سالیانه‌ی بازی در معرض دید طرفداران قرار دهند. به نظر می‌رسد که آن‌ها توانسته‌اند مزد این رویه را هم بگیرند و با ثبت ۱۰۰ میلیون بازیکن برای این بازی رکورد خوبی را برای خود ثبت کنند. اکنون وارزون درآمد و سود بسیار خوبی را برای اکتیویژن فراهم کرده است.

در ادامه‌ی پشتیبانی و عرضه‌ی محتوای جدید برای وارزون، اکتیویژن به‌تازگی اسکین دو قهرمان فیلم‌های اکشن دهه‌ی ۸۰ را برای وارزون معرفی کرده است. به این ترتیب، طرفداران می‌توانند شاهد حضور رمبو و همچنین جان مک‌کلین (از مجموعه‌ فیلم‌های جان‌سخت) درون بازی کال آو دیوتی وارزون باشند.

مهدی وفایی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =