محصولات فروشگاه

آموزش اتصال هارد اکسترنال به PS5

افزایش فضای ذخیره سازی PS5 با استفاده از هارد اکسترنال

کنسول نسل نهمی سونی ویژگی‌های خیلی جذابی دارد که می‌تواند هر مخاطبی را جذب کند. اما در کنار این ویژگی‌های جذاب نقاط ضعفی هم دارد که باید برطرف شوند. یکی از این نقاط ضعف ظرفیت پایین هارد کنسول است. PS5 حدودا ۸۵۰ گیگ فضا برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد که با توجه حجم بالای بازی‌های نسل نهمی این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد. برای حل این شکل شما می‌توانید از هاردهای اکسترنال HDD استفاده کنید، البته باید توجه داشته باشید در صورت استفاده از این هاردها فقط بازی‌های PS4 را می‌توانید روی PS5 تجربه کنید و از ارتقاهای گرافیکی بازی محروم خواهید بود. چرا که بازی‌های مختص PS5 فقط روی هارد SSD قابل اجرا هستند. در این بخش گیم پاس آموزش اتصال هارد اکسترنال به PS5 را در اختیار شما قرار داده است.

شاید از خود بپرسید که چرا باید یک هارد HDD اکسترنال را برای PS5 خریداری کنید. پاسخ ساده است: اگر قصد دارید تعداد زیادی بازی PS4 را در کنسول نسل بعدی خود انجام دهید، به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز خواهید داشت. با SSD نسبتاً کوچک و مورد نیاز برای اجرای بازی‌های PS5، ذخیره بازی‌های PS4 سازگار با یک HDD اکسترنال به شما یک آزادی چشمگیر می‌دهد.

شما می‌توانید از HDD اکسترنال برای ذخیره و پلی کردن بازی‌های PS4 استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که هر اسکرین شات یا فایل سیوی که شما درست می‌کنید حتی زمانی که بازی را از روی هارد HDD اکسترنال پلی کردید، روی SSD پلی استیشن ۵ ذخیره می‌شود. همچنین در حال حاضر انتقال بازی های PS5 برای نگهداری غیرممکن است. اگر در حال حاضر هارددیسک خارجی ندارید و می‌توانید از آن استفاده کنید، برای برخی از توصیه ها پیوند زیر را بررسی کنید.

آموزش اتصال هارد اکسترنال به PS5

اگر قبلاً یک HDD اکسترنال داشتید که در PS4 یا PS4 Pro خود از آن استفاده می‌کردید، می‌توانید آن را به PS5 متصل کرده و به استفاده از آن ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که برای ادامه بازی‌های خود باید اطمینان حاصل کنید که از همان حساب PlayStation Network سابق خود استفاده می‌‌کنید، زیرا مجوزهای دسترسی شما به بازی‌ها روی اکانت PSN شما صادر شده است. حتماً HDD اکسترنال خود را به یکی از دو پورت USB پشت کنسول متصل کنید، زیرا این پورت‌ها سرعت بالاتری دارند.

اگر از یک هارد اکسترنال جدید استفاده می‌کنید، باید آن را برای استفاده در PS5 تنظیم کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را به کنسول خود متصل کنید و سپس به Settings> Storage> Extended Storage> Format As Extended Storage بروید. این امر چند لحظه طول خواهد کشید، اما در پایان یا فرایند هارد شما آماده اتصال به PS5 می‌شود. اگر می‌خواهید همه نرم افزارهای PS4 را روی HDD اکسترنال خود نصب کنید حتما گزینه Always Install PS4 to Extended Storage را نصب کنید.

اگر قبلاً بازی‌های PS4 را روی هارد SSD کنسول PS5 خود نصب کرده‌اید، وارد بخش Console Storage > Games and Apps > Items You Can Move شوید. بازی‌هایی را که می‌خواهید به HDD اکسترنال خود منتقل کنید انتخاب کرده و با استفاده از دکمه Move آنها را تأیید کنید. هنگامی که بازی‌ها را بر روی HDD اکسترنال خود نصب کردید، با یک علامت سیلندر مشخص می‌شوند. همچنین می‌توانید آنها را در بخش ذخیره‌سازی گسترده Game Library خود مشاهده کیند.

مهدی وفایی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =