محصولات فروشگاه

آموزش آپدیت کردن کنترلر Xbox با کامپیوتر

چطور کنترلر ایکس باکس خود را آپدیت کنیم؟

شاید آپدیت کردن Xbox Controller برای برخی از کاربران روی کنسول Xbox امکانپذیر نباشد. مخصوصا کاربران ایرانی که بیشتر از بازی‌های آفلاین یا کرک شده استفاده می‌کنند، قادر نیستند که کنسول بازی خود را به اینترنت متصل کنند و کنترلر Xbox خود را آپدیت کنند. با گیم پاس همراه باشید تا با هم یاد بگیریم چگونه بدون استفاده از کنسول بازی و فقط با یک رایانه شخصی، کنترلر ایکس باکس خود را بروزرسانی کنیم.

آپدیت کردن Xbox Controller کار چندان سختی نیست. برای این کار شما باید Microsoft App را روی رایانه شخصی خود دانلود کنید، و مراحلی که در ادامه به شما توضیح دادیم را به دقت انچام دهید.

چرا باید کنترلر ایکس باکس را آپدیت کرد

کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس علاوه بر پشتیبانی از کنسول‌های بازی ایکس باکس، قابلیت اتصال به رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های کمپانی اپل را نیز دارند. مایکروسافت معمولاً برای بهبود عملکرد این کنترلرها اقدام به انتشار بروزرسانی‌هایی می‌کند که نصب ای بروزرسانی‌ها برای بهبود عملکرد کنترلر واجب است. پس اگر با کنترل خود مشکل دارید و از عملکردش راضی نیستید پیشنهاد می‌کنیم آن را بروزرسانی کنید.

چگونه با استفاده از رایانه شخصی، کنترلر ایکس باکس را آپدیت کنیم؟

پس از خرید کنترلر ایکس باکس می‌توانید از آن روی رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و کنسول بازی ایکس باکس استفاده کنید. برای اتصال کنترلر به کامپیوتر باید از کابل USB استفاده کنید.

ابتدا برنامه Xbox Accessories را برای کامپیوتر از Microsoft Store دانلود کنید.

زمانی که این برنامه دانلود شد کنترلر را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. پورت USB کنترلر پشت آن و بین دکمه‌های LB و RB تعبیه شده است. برای این اتصال شما به یک کابل USB TYPE-C احتیاج دارید.

بعد از اینکه کنترل به PC متصل شد برنامه Xbox Accessories به صورت خودکار کنترل را شناسایی خواهد کرد. اگر فریمور کنترلر مجهز به آخرین ورژن نباشد، برنامه پیغامی تحت عنوان “Update Required” به شما می دهد. حالا شما باید روی پنجره مورد نظر مثل تصویر پایین کلیک کنید.

سپس برنامه از شما می خواهد که اتصال کنترلر به رایانه را تست کنید و در طول نصب بروزرسانی، کنترلر را از PC جدا نکنید.

برنامه Xbox Accessories نصب بروزرسانی را به صورت خودکار شروع خواهد کرد.

وقتی فرآیند نصب و بروزرسانی به پایان برسد یک تیک سبز مانند تصویر پایین روی صفحه ظاهر خواهد شد.

پیام بالا نشان می‌دهد کنترل شما بروزرسانی شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

در این مقاله از مقالات آموزشی گیم پاس آموختید که چطور با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ خود کنترلر ایکس باکس کنسول خودتون رو بروزرسانی یا آپدیت کنید. می‌توانید از طریق بخش دیدگاه پائین همین مطلب سوالات، پیشنهادات یا نظرات خود را با گیم پاس و دیگر کاربرانش به اشتراک بگذارید.

مهدی وفایی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =